Lokale overheid

Flexwerken, Klant Contact Center en het toenemende gebruik van mobiele telefonie zijn belangrijke thema’s in de telefonische bereikbaarheidsconcepten van lokale overheden.

In navolging van het concept antwoord streven steeds meer gemeenten ernaar om hun telefoonverkeer binnen te laten komen in het Klant Contact Center (KCC) in plaats van verschillende klanten ingangen met elk hun eigen telefoonnummer. Het KCC helpt de klant meteen, of verbindt door naar een gekwalificeerde medewerker.

De gekwalificeerde medewerker wordt steeds vaker de gelegenheid geboden om thuis te werken. “Niet op kantoor” is niet meer hetzelfde als “niet bereikbaar”.  En daar waar medewerkers in deeltijd werken is het niet vanzelfsprekend dat elke medewerker altijd beschikbaar is. Veel gemeenten kiezen voor een beleid waarmee medewerkers gebruik maken van hun mobiele toestel, en tegelijkertijd middels een app die aan hun agenda is gekoppeld aan collega’s duidelijk maken of ze beschikbaar zijn.

JEZ-Advies werkt dit soort concepten uit, met aandacht voor zowel de technische, organisatorische en financiële impact.